Γιώτα Γερογιώργη: "Έμπνευση για μένα σημαίνει έρωτας..."

2020-05-25

Ποια είναι τα ερεθίσματα που σας οδήγησαν να εκφραστείς με τον γραπτό λόγο;

Ερεθίσματα υπάρχουν πάντα και παντού. Στην εφηβεία που ξεκίνησα να γράφω σχεδόν καθημερινά, ήταν λόγω της ανάγκης να μιλήσω για όσα δεν τολμούσα να πω . Ήμουν συνεσταλμένη. Δύσκολα ανοιγόμουν. Κι ήθελα να εκφραστώ.. να μιλήσω για όλα όσα με πλήγωναν, με συγκινούσαν, με θύμωναν. Τα έντονα συναισθήματα, ο έρωτας, το πάθος, η αγάπη , η απογοήτευση μα κι ένα χαμόγελο, ένα μήνυμα, ένα τυχαίο γεγονός που με άγγιξε μπορούσε να είναι η αφορμή για να γράψω.

Υπήρξε κάποιο πρόσωπο της ζωής σας το όποιο να έπαιξε ενεργό ρόλο στην ενασχόλησή σας με την γραφή;

Για το γράψιμο γενικότερα δεν ξέρω... Δε με θυμάμαι ποτέ χωρίς ένα μπλοκάκι και το στυλό ή αργότερα χωρίς τη γραφομηχανή μου, δώρο των γονιών μου όταν επιστρέφαμε για πάντα Ελλάδα από τη Γερμανία όπου μεγάλωσα. Για τον στίχο ειδικότερα έπαιξε ρόλο ο πατέρας μου. Αγαπούσε πολύ το ελληνικό τραγούδι.. Στο σπίτι μας έπαιζε συνεχώς κάποιο από τα βινύλλια του.. Έδινε πολύ μεγάλη σημασία στα λόγια, στο στίχο. Κι έτσι δοκίμασα κι εγώ να γράψω έμμετρα.

Τι σημαίνει για εσάς έμπνευση;

Έμπνευση για μένα σημαίνει έρωτας... Είναι η σύλληψη μιας ιδέας με όποια αφορμή , ώστε να «γεννηθεί» άμεσα ή κι αργότερα ένα ποίημα, ένα τραγούδι, ένα διήγημα... Δεν γράφω αν δεν υπάρχει έμπνευση. Δεν γίνεται. Έμπνευση είναι ότι μπορεί να μου ξυπνήσει συναισθήματα.

Ασχολείστε με την ποίηση. Ποιο το νόημα της λέξης στην ποίηση; Μια απλή μορφή έκφρασης ή ένα ψυχικό αποτύπωμα;

Για μένα είναι ένα ψυχικό αποτύπωμα. Κάθε λέξη βαραίνει στην ψυχή κι αγγίζει τις χορδές της. Έχει την ιδιαίτερη σημασία της... Παίζει ένα ρόλο ξεχωριστό. Είναι μοναδική κι αναντικατάστατη.

Υπάρχει κάποιο στοιχείο του χαρακτήρα σας που δυσκολεύει τη γραφή σας;

Γενικότερα μου είναι πολύ πιο εύκολο να εκφράζομαι με την γραφή . Ήμουν και φοβάμαι παραμένω κλειστός χαρακτήρας. Ο γραπτός λόγος με βοήθησε να επικοινωνήσω. Να εκφράσω όλα όσα με απασχολούσαν, με πονούσαν, με έκαναν να ανησυχώ. Και αυτό το στοιχείο του χαρακτήρα μου με συγκράτησε λίγο κάποιες φορές που θα ταίριαζε να μιλήσω πιο σκληρά, χωρίς περιορισμούς για καταστάσεις που με ενοχλούν... Δεν θα έλεγα όμως ότι με δυσκόλεψε. Δίνω την δική μου ματιά στη ζωή, με τον δικό μου τρόπο...

Μιλήστε μας για το βιβλίο σας. Ποια μηνύματα θέλετε να περάσετε στον αναγνώστη;

Το «Νύχτωσε πάλι κι είναι αργά» από την άνεμος εκδοτική είναι η πρώτη μου ατομική ποιητική συλλογή . Εννενήντα ποιήματα, κάποια έχουν μελοποιηθεί, κάποια έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς κι όλα μιλούν στην καρδιά, εκφράζουν συναισθήματα. Μιλούν για την αγάπη, τον χωρισμό,την αμφισβήτιση. Υμνούν τον έρωτα. Κρίνουν καταστάσεις, καταδικάζουν το άδικο. Ζωγραφίζουν την ελπίδα και το όνειρο. Τα μηνύματα που θα ήθελα να περάσω στον αναγνώστη είναι κυρίως η σημασία του «μαζί», της Αγάπης, της Αλληλεγγύης.

Ποια είναι η αγαπημένη σας φράση;

Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο δύσκολα το λέω, μα εξακολουθεί να είναι το: «όλα καλά θα πάνε». Προσπαθώ και θέλω να είμαι αισιόδοξη πάντα. Δεν το βάζω κάτω εύκολα. Ελπίζω, συνεχίζω να ονειρεύομαι... Για μένα, για όλους μας... 

Κλείνοντας στείλτε μας μια ευχή για τους αναγνώστες μας μέσα από ένα ποίημα σου;

«Κάνε το λόγο χάδι, κάν' τον αφορμή,

Στο μαύρο δες το χρώμα, στο χάος την αρχή.»

Σελίδα 58, Νύχτωσε πάλι κι είναι αργά, άνεμος εκδοτική.

© 2018 Duende-Η δύναμη της Τέχνης Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε